کارون نیوز _ در ادامه روند رو به رشد شاخصهای آموزش و پرورش خوزستان در حوزه ها و بخش های مختلف اما دومین گزارش از حوزه معاونت آموزش متوسطه حاکی از دستاوردهای مثبت و امیدوارانه حوزه آموزش متوسطه نظری در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ است که نشان از جهشی چشمگیر در این بخش دارد.
بر اساس این گزارش، شاخصهای کلیدی این حوزه با رشد قابل توجهی روبرو بوده است :
🔹نرخ گذر: با رشدی ۳۱ درصدی، از ۸۷/۲۳ در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ۸۷/۵۴ در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ رسیده است. این افزایش چشمگیر، نشان از بهبود عملکرد دانشآموزان در گذر از مقاطع تحصیلی دارد.
🔹پوشش تحصیلی: با رشدی ۳/۳۴ درصدی، از ۷۵/۱۶ در سال گذشته به ۷۸/۵ ارتقا یافته است. این امر بیانگر جذب بیشتر دانشآموزان واجد شرایط به تحصیل در دوره متوسطه نظری است.
🔹توسعه رشته ریاضی فیزیک: با رشدی ۱/۰۶ درصدی، از ۱۰/۸۶ در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ۱۱/۹۲ در سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ افزایش یافته است. این رشد، نشان از توجه ویژه به توسعه رشتههای علوم پایه و فنی مهندسی در استان دارد.
🔹میانگین نمرات امتحانات نهایی: با رشدی ۰/۹۱ درصدی، از ۸/۲۹ در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ۹/۲۰ در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ رسیده است. این بهبود، حاکی از ارتقاء سطح علمی دانشآموزان و کیفیت آموزش در این دوره است.
شایان ذکر است : اخبار موفقیت های مکرر و مستمر یک سال اخیر نشان از یک برنامه ریزی مدیریتی اصولی و ساماندهی بخش های مختلف در دستگاه تعلیم و تربیت استان خوزستان به عنوان سومین استان دارای ظرفیت دانش آموزی دارد
لذا دستگاه هایی که در قانون موظف به اجرای مسئولیت های اجتماعی در قبال آموزش و پرورش هستند و نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور که مکرر به همکاری و همیاری دستگاه های فوق تأکید می کنند شایسته است در جهت این امر مهم و حیاتی که اساس توسعه کشور و توجه به سرمایه انسانی است عمل نمایند
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰